fredag, november 16, 2007

en vecka

Jag har jobbat på och grejat så jag har inte haft så mycket tid att skriva. Ibland vet jag inte vad jag ska skriva heller.

Men jag har faktiskt förberett tre korsetter på jobbet i alla fall. Det finns inte korsettfjädrar eller bomullsband så jag kan inte fortsätta. Dom blir hur som helst väldigt häftiga. Det är 1700 -talsmodell på dom. På måndag kommer skådespelare, regissör, scenograf, kostymör och många fler på kollationering. Då ska alla träffas och det blir lite mat på kvällen. Det ska bli roligt.

I onsdagskväll var jag på teater(!). Konstigt nog är det inte så ofta det händer, men ibland så... Den hette "Oleanna". Får ni chans att se den pjäsen vid en teater nära dej så passa på att gå. Den var väldigt bra. På torsdagen var jag på teater igen(!). Då var det en ny skriven pjäs som heter "Blonderade ögonbryn", som en skådespelare på teatern har skrivit själv. Också jätte bra. Båda pjäserna är små produktioner som teatern har satt ut i höst. Det var sista chansen den här veckan så jag passade på.

I onsdags klippte jag mig. Jonas sa att nu kan du väl klippa en tuff frisyr.
-Ja, sa jag, det ska jag nog.
Jag har ju sett ut som om jag haft en hjälm på huvudet ett tag. Innan vi åkte till Rom så skulle jag ta bort utväxten så det blev lite bättre i alla fall. När jag var klar och speglade mig i nacken så hade jag missat ett stort parti precis i virveln uppe på huvudet. Snyggt! Men jag sket i det. Jag fick se ut så där i Rom.
Jag beställde tid hos min frisör och gick dit. Man jag hade inte någon plan som förra gången. "En tuffare frisyr" bara. Min frisör tycker att jag passar bra i min frisyr och ville inte alls klippa bort några längder. Hon har en plan för mig säger hon. Sedan ska hon göra en undercut, men inte nu för det är för kort. Ok, sa jag, då gör vi väl så.
Jag ringde till Jonas när jag var klar och sa att jag ser nästan lika ut som innan.... Men hur kunde det bli så?? Undrar han. Ja, men Nomi (min frisör) har en plan för mig. sa jag. Han skrattade bra. Vad ska han göra. Jag och mina frisyrproblem. Men jag är nöjd i alla fall. :-)


Marie tipsade mig om Knut. Jag har helt glömt honom! Han har blivit jätte stor och fått se snö för första gången. Här är han med snö på huvudet. Han är så söt!




Nä, jag måste sova nu. Berättar mer sen.

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Jaha, men varför får man inte se en bild på frisyren då...

Marie - Med mina händer... sa...

Ja, jag håller med föregående talare. Innan Rom och efter Rom helst. Kanske inzoomat där du missat? :-)
Vilken rolig frisör du har!

Tack för hälsningar... Jag mår bra! Lite mer känslig för stress och känner att jag inte är lika stabil som innan fk-strulet. Men det går bra ändå. Jag är olagligare än någonsin och det känns superbra! :-) Jag vet att framtiden finns hos Jane. Oavsett vad fk säger.
Kaxigt, va?! *skrattar*

Må så gott! Kramar från Marie