onsdag, september 10, 2008

grannens katt


Igår smög jag på grannens katt som satt utanför fönstret. Den hade full koll på fåglarna som åt av fågelmaten. Den där katten är nog ganska ung för den har inte så bra jaktrutiner. Den satt så där bakom trädet, som om den inte syntes, och tittade på fåglarna i trädet. Om en fågel satte sig på "mattornet" så hoppade katten upp i trädet, men så klart hann fågeln se den och flög. Ingen jaktlycka den gången.
Jag gillar den där katten för bryr sig inte alls om människor. Det ser ut som den är i sin lilla värld och jagar ofta fjärilar och så. När man ser och pratar lite med den så jamar den kanske tre gånger och vänder och går iväg. Den vill inte alls hälsa. En gång har den kollat läget i min atlejé när dörren stod öppen. Sedan är den ju så lik min Malte. Han var också svart och vit. Jag tror att grannens katt är en hona för hon har ganska litet huvud.
Jag kan få fruktansvärd kattabstinens ibland. Bara att få hålla eller snusa på huvudet som luktar så himla gott eller bara att få höra kurrandet. Måste hitta ett sätt att stilla min abstinens.

Inga kommentarer: