torsdag, september 04, 2008

haha hoho!!



Kolla vad jag kan!!! Jag listade ut hur man stickar slätstickning!! Fantastiskt! Har ni provat att försöka tyda en bildförklaring i stickning? Hur stickorna ska ligga och hur man ska trä maskorna hit och dit. Det är nästan helt omöjligt. Jag fattade ingenting, men tillslut gick det ju bra. Mössan jag ska sticka känns nu mera inte helt omöjlig. Sedan har jag gett mig på att sticka en typ av kofta. Den är så enkel så det är nästan pinsamt, men på den nivån är jag. Kolla in länken och se hur jag kommer att se ut, fast min är vit (samma som på fotot). Jag ska stå som tjejen gör hela tiden också när jag har min kofta ;-) Järbo Garn har en del gratismönster som man kan spara. Jätte bra! All mönster är väl inte jätte snygga precis, men gör man det till sin egen stil kanske det är mycket som passar. http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/files/filer/beskrivningar_pdf/7-16_low.pdf

Jag har nu skickat iväg CV nr 2 och det känns himla bra. Det är alltid ångest att skriva men jag fick några kloka tips som nockade mig och jag kunde efter det skriva färdigt och skicka iväg. Nu är det bara att vänta....

3 kommentarer:

caelm75 sa...

Hej!
Vad duktig du är!! Det är ju jätteroligt att sticka, synd bara att man inte har så mycket tid. På tal om handarbete så kommer jag väl ihåg den där duken du gjorde på slöjden som din mormor skulle få...jag antar att du är mer förtjust i handarbete numera.
Kram, kram.

caelm75 sa...

Just ja, caelm75 = Camilla, kanske du hade listat ut ändå....

Åsa sa...

Hej!
Jag känner igen dig ;-) Vad kul att du tittar in och läser!!
Jo, jag minns den duken. Visst var den röd eller rosa? Har fortfarande dåligt samvete över det... :-I Jag fattade inte ett skit av beskrivningen kommer jag ihåg. Undrar varför jag skulle göra en? Ingick det i slöjden eller skulle jag vara lika dig?? Snacka om att misslyckas :-D
Du var ju en sån talang i stickning och virkning! Sickar du ibland när du har tid?

Kram!