torsdag, september 25, 2008

stickningen

Det här är mitt kreativa kaos med stickor, garn, bok och beskrivningar. Köpte en väldigt bra och inspirerande bok som heter Sticka av Nina Sagulin. Muddarna är från den boken. Allt är väl inte super, men mycket är fint. Det är den som syns på bilden. Sedan är det mina ärvda stickor från mamma och mormor i mammas egendesignade stickfodral. Varför har jag inte börjat tidigare med det här? Allt är ju serverat!

Nedan så syns början på min blåturkosa mössa och mudden. Garnet till mössan är ett mohairgarn och heter Play it från Hjertegarn.


Så här blev mudden när den blev klar! Mjuk och gosig :-) Skulle vilja göra något mer i det där garnet. Det heter Iceland från Marks & Kattens
Mitt första projekt med den där vita "koftan" tror jag att jag lägger på is. Hur kul är det nu och bara sticka rätamaskor i 1 meter? Inte speciellt kul. Synd och slösa bort så fint ullgarn.
I morgon åker vi till Umeå och på lördag till Luleå. Ska bli spännande för jag har aldrig varit i Luleå. Jonas ska kolla på en bil där.

Inga kommentarer: