tisdag, september 23, 2008

spännande

Är lite spänd inför kvällen eftersom jag ska på stickkursen. Undrar om jag måste åka och köpa mer garn eller en anna färg. Jag tänkte ta med mig mönstret på mössan jag visade förut, den från 1956. Dom kommer väl inte tro att jag är klok som tar med mig ett sånt gammalt mönster! Jag får säga att jag är en bakåtsträvare.... ;-) Undrar om det kommer bli fika paus? Ska jag ta med mig eget fika tro? Kanske är bäst för jag blir säkert hungrig. Jag ska berätta sedan hur det var.

Min Mårbacka pelargon har klarat sig bra och blommar nu. Det var bara att bryta bort utväxten så nu kanske det blir bra.

Idag är det sol och blå himmel! Underbart! Bäst att njuta medans man kan.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Jag kan ju hänga med! Som stöd och sällskap om du känner dig vilsen. Barnen och Robert är på fotbollsträning och jag har ändå inget för mig. Ska jag ta med några kanelbullar från frysen? Ja, det gör jag.

Kommer snart över! :-)

Åsa sa...

Jag hann inte se innan jag åkte!! :-O Det hade varit underbart med lite bullar och sällskap! Tänk om det vore sant att du bara kunde komma över! Vad glad jag skulle bli!
Kram!