onsdag, september 17, 2008

Kallt och grått

Det är 10 grader kallt och duggregn. Suck! Jag fryser inne fast jag har tjocktröja och långkalsonger. Vi har 20 grader varmt inne, vilket man inte kan tro om man läser hur jag går omkring. Det kanske är nåt fel på mig... Jag är så himla kall om näsan hela tiden och har jag inte långkalsonger så fryser jag så hemskt om smalbenen och vristerna. Det är det värsta jag vet. Jag måste ändå ta mig ut en sväng idag. Jag har ju börjat mata fåglarna nu och dom äter frön som aldrig förr. Nu är det slut på frön så jag skulle behöva typ 20 kg eller nåt för att det ska räcka i alla fall i höst. Dom är helt galna.
Sedan måste jag måla vindsfönstren så vi kan sätta i dom igen. Det tar sån tid eftersom det ska torka mellan varven också.
Nu måste jag äta lite. Jag gjorde soppa igår på broccoli och lite spenat som jag ska äta av nu också. Det var en variant på en annan soppa som är så jäkla god som man ska strö stekta kantareller över. Synd nog har jag inte några kantareller just nu, men jag kanske ska åka ut och leta.... Jag kan skriva in receptet här sedan.

Inga kommentarer: