torsdag, november 24, 2011

Art every day month, dag 23

Oj oj vilken dipp. Det måste ju komma någon gång eller...? Igår var det helt blockerat, tvärstopp. Men det var kanske väntat eftersom jag har känt av det ibland. Då måste jag påminna mig om att det gör ju ingenting att det blir så. Det är inte en utställning jag håller på med. Det ska ju skapa lust inte tvärstopp. Herregud. Jag kluddade på med lite färg, gouache den här gången också. Figuren utstrålar nog det jag kände igår. 


Efter att jag tittat på sista avsnittet av Bron på svt så gjorde jag en snabb teckning på den här figuren. Tänkte att jag måste försöka rycka upp mig lite. Men det var svårt, dessutom så var jag trött.


Det som är så positivt med den här utmaningen är att jag har släppt på lite spärrar. Helt vansinniga spärrar som hindrar kreativitet. Som till exempel att snåla på färg. Smart va? Jag tänker: Nu ska jag måla, men jag vill inte slösa färg. Eller den här: Nu måste den här teckningen bli bra för jag vill inte slösa på papper. Jag har hur mycket papper som helst och jag har färger kvar sedan konstlinjen och efter mamma (som dessutom har torkat ihop!!!). Nä, varför spara på krutet?

2 kommentarer:

Fia sa...

Hahaha. Åh, vad jag känner igen mig. Jag är inte heller någon slösa. Kan ju bli svårt att kombinera med fri kreativitet. Gillar tjejen på stolen. Hon ser liksom lite uttråkad och cool ut på en gång. Och sedan katten som inte vill vara med på bild. Som liksom i protest vänder sig bort. Kommer du ihåg en bok med godisklubbor som träd och godis som växte på träden som mormor hade? Jag tänker på den när jag ser landskapet bakom. Kram

Åsa sa...

Åh, nä jag minns inte riktigt den boken :-( Jag får inte någon bild framför mig. Men jag har ett svagt minne av det när jag tänker efter. Den hade varit rolig att titta i nu!
Kram!