tisdag, november 22, 2011

Art every day month, dag 21 och 22

Ja, då kommer det två bilder, dag 21 och dag 22. Det blev kanske en liten serie! Jag har använt gouache och tuschpenna. Jag övar mig fortfarande på att inte kladda så mycket och lämna vitt papper. Det är svårt att skapa ett rum, tycker jag. Jag vill ju att dom ska stå stadigt på något så att man inte får känslan av att de flyger omkring ovanför marken. Jag löser det ganska ofta genom att rita en linje. Ibland är det en nödlösning för jag vet verkligen inte hur bakgrunden ska se ut. Och det är ibland av ren lathet eftersom det är enkelt att skapa ett perspektiv på det sättet. Ibland kanske en bakgrund inte heller behövs. Jag tyckte inte det den här gången.

Dag 21

Dag 22

4 kommentarer:

carol l mckenna sa...

Delightful creation ~ love it! very elegant yet whimsical too ~perfect for AEDM ~ namaste, Carol (A Creative Harbor)

Fia sa...

Det här ska ju få bli en utställning! Jättekul att följa dag för dag! Du är ju så bra helt enkelt. Kram

Elin sa...

Hej min före detta klasskamrat! Vilken fin blogg du har! Jag tycker jättemycket om dina finurliga bilder och texter och kommer absolut att komma tillbaka hit.

(Försökte skicka en kommentar tidigare men det blev något fel - hoppas det inte blir dubbla nu)

Åsa sa...

*Thank you Carol! I love your work too! Namaste.

*Tack Fia! Mitt största fan ;-) Kramar!

*Hej Elin! Vad roligt! Jag har smygföljt din blogg utan att säga något... Tänkte att du kanske inte kom ihåg mig :-) Din blogg är så inspirerande! Det var du som inspirerade mig att gå med i AEDM. Är så impad av ditt projekt med hundarna. Helt otroligt vad du är bra!
Kul att du vill kolla vad jag gör! Välkommen!