måndag, november 14, 2011

Art every day month, dag 14

"Som vi har syltat ihop oss med varandra"

Igår lyssnade jag på Da Capo på radion. Det är låtar som man aldrig har hört förut blandat med sköna 30-tals låtar med Benny Goodmans orkester. Jag fastnade för en titel på en låt som hette: "Som vi har syltat ihop oss med varandra". Perfekt titel på en illustration, tänkte jag. Jag jobbar så ibland. En fras ur en låttext, ur en dikt eller så kommer jag på något själv. Antingen kommer bilden först eller texten sedan. Nu blev det text först. Det kan vara ett hinder också eftersom det kan vara svårt att hitta uttrycket som man vill förmedla med texten.

Ber om uräkt för taskiga bilder. Jag hade tänkt scanna, men det fungerar inte. Om jag orkar ska jag ta tag i det sedan.

2 kommentarer:

Fia sa...

Haha. Älskar både titel och bild. Du bara helt enkelt BÖR ge ut en bok med dina tecknade illustrationer. En variant till Jan Stenmark. Det behöver inte vara en serie utan varje bild talar för sig med dina titlar eller små texter.

Åsa sa...

Tror du det? Ja, jag kanske ska fundera på det.
Titeln är bäst :-)