torsdag, november 03, 2011

Islandshästar

I måndags så fick jag följa med Kajsa till Kvarnströms Gården i Högbo. Kajsa rider där varje måndag och jag blev så nyfiken på hur det går till på en ridkurs. Islandshästar är ju inte så stora heller så jag tänkte att det kanske kunde vara ett alternativ om jag vill prova på sedan.



Jag vet inte vad den här söta killen hette. Han var jätte smutsig och tjejerna fick vara två för att borsta av honom, men det hjälpte inte så mycket. Han hade nog rullat sig i geggan tidigare på dagen. För geggigt var det och kolsvart ute. Jag hamnade sist när de gick ut med hästarna till hagen där träningen var. Vägen dit var minst sagt en gegga och jag höll på att halka flera gånger eftersom jag inte såg något. Skulle ha varit snyggt! Men jag lyckades parera. Det var inte så kallt tack och lov, men jag hade klätt på mig som en galning. Hade laddat med varmvatten i en termos också om jag skulle frysa. Men jag behövde inte dricka något. Timmen gick så fort och det var jätte kul att titta på när tjejerna red. Vad svårt det såg ut! Jag lyckades inte ta några bra bilder eftersom jag inte ville använda blixt. Ville inte skrämma någon häst, de hade väl nog att fundera på vem som stod som en skugga utanför hagen.
Jag är verkligen sugen på att prova rida. Hade glömt hur mjuk en häst var och speciellt mulen. Jag har väl inte träffat en häst på jag vet inte hur läge sedan. Det var en riktigt kul kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad bra att det blev av äntligen! Låter ju jättemysigt! Mular är verkligen underbara, det är det bästa stället att pussa Iris också. ;)
Kjaaaaaaaam
Annelie

Åsa sa...

Ja, jätte kul! Jag ska verkligen försöka komma mig dig på en kurs! Katter har också söta mini mular som jag gärna pussar på om jag kan :-)
kramkram!

Fia sa...

Puss, puss. Kör en kurs Åsa. Tänker på Emelie Cajsdotter och "Zander&tiden".