tisdag, november 08, 2011

inspiration


Att läsa andras bloggar är ju super kul. Jag känner inte tjejerna som skriver, men jag får ta del av deras idéer och tankar. Genom Huldas Byrålåda så hittade jag Apartofmyart och så där kan man hålla på i oändlighet. Bloggar och tipsar om andra bloggar, precis som jag gör. Helena på Apartofmyart gör helt fantastiska akvareller! Gud om jag kunde.... Jag blir så inspirerad och det känns kul! Jag har börjat måla lite i gouache. Det börjar alltid med akvarellkänsla och slutar med oljefärgskänsla för mig. Jag gillar ju när det är måga lager färg. Eller så är det för att akvarell är så förbaskat svårt att få till. Att lämna i rätt läge. Spara på färgen och inte täcka så papperet får agera färg. Lätthet. Mycket vatten. Att hitta rätt papper är också svårt. Så det blir bara fel för mig och jag målar över. Gouachen kan man använda som tjock färg också så det passar ju mig då. Bilden till höger är gjord i Guoache på hårt akvarellpapper. Så här kan det se ut när jag håller på.





2 kommentarer:

Fia sa...

Fina fina! Du är ju så duktig! Roligt att se att du börjat måla. Yeahhh!

Åsa sa...

Jiiihaaa!!! :-)