måndag, mars 19, 2007

bröd

Känner ni vad gott det luktar? Det luktar nybakat bröd. Mmmm...vad gott. Just nu är det den lukten som jag gillar mest. Men det finns så många lukter som luktar så gott. Det är svårt att välja. Vad sägs om att snusa en bebis på huvudet? Dom där fjunen som är så mjuka och det luktar så himla gott.
Eller kliva ut en tidig sommarmorgon med en kopp kaffe och sätta sig i morgonsolen och ta ett ljupt andetag.... Det kanske luktar lite dagg också.
När man cyklar eller går förbi en syrenbuske för första gången på våren. En bedövande doft.
En kattpäls kan lukta så gott också. Speciellt på deras varma huvud.
Nytvättade lakan som har hängt ute och torkat på sommaren. Det är lyxigt att få bädda ner sig i det.
Jonas nacke luktar väldigt gott också :-)
En bukett tulpaner. Inte helt fel.
Det tar aldrig slut med goda dofter. Jag kan sitta hela kvällen och natten och hitta på en hel del. Men jag skulle ju bara välja en doft! Herregud. Det går inte. Det är omöjligt!

Annars så har det varit en ganska bra dag idag. Jag har bara stått och pressat skjortor och långa tygstycken. Just nu tvättar vi bara en massa kläder och tyg. Inte så himla inspirerande. Jag började tappa motiveringen kring fyra tiden så det var svårt att hanka sig kvar till fem. Jag gick halv fem. Men säg inget...

Vi har varit till Sundsvall och hälsat på Jan och fått se hans fina, fina hus! Jätte fin utsikt och härligt ljusa rum. Ser fram mot att komma upp i vår och sitta på den jätte stora altanen.
På vägen upp kunde jag ha linser och solglasögon!!!! Jippii! Äntligen kan jag också se lite cool ut.

Hur som helst så ska jag borsta mina tänder nu.
God natt.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Ja, skriva kan du, vännen! Jag sitter här och den ena doften efter den andra dyker upp medan jag läser ditt inlägg. Tills jag kom till Jonas nacke... för DEN doften vet jag inte. ;-)
Men bröd.... snusa bebis... kaffe en sommarmorgon... syrenbusken... och kattpäls. Mmmmmmm! Jag brukar sticka in näsan i Alices päls och dra in ett djupt andetag.... Härligt!
Jag skulle inte heller kunna välja EN doft. Så mycket roligare att komma på fler, ju.

Tack för tipset om radioprogrammet. Så jäkla underbart att lyssna på andra som gått igenom det här... tårarna rann på mig för att de har det lika jobbigt som jag har det och för att många av deras ord skulle kunna komma ur min mun. Fast på skånska då då. Jag måste lyssna på det via hemsidan igen, det var så givande för mig. Och så mycket att ta in.

Fortsätt med din coola vår look! Du rockar! Hur som helst så ska jag också gå och borsta tänderna nu.

:-)