söndag, mars 25, 2007

En bra dag. Kanske..

Jo, det har varit en bra dag idag. Jag har varit ute och promenerat en stund i ett fantastiskt vårväder. Det är så härligt!
Men det trots fint väder så blev det inte som jag hade tänkt mig. Det började med att jag skulle gå till ateljén, gjorde två smörgåsar och tog med mig lite stårltråd som jag tänkte sitta och pula lite med. När jag kom ut så kändes det inte som att man ville sitta inne direkt. Men jag gick dit i alla fall och fikade lite. Helt tomt var det, inte en människa. Ingen inspiration. Det är sällan jag får inspiration där numera. Det känns bara jobbigt. Jag tog med mig lite grejer hem i stället och sedan gick jag ut igen. Gick ner på stan och tittade lite inne på Åhléns. Hittade en jätte fin tunika som jag kanske ska köpa. Hann vara där i 20 min sedan stängde dom. Köpte en latte och gick en runda. Tänkte sätta mig någonstans och dricka den, men jag känner mig så obekväm med att sitta på en parkbänk bara så där. Det kommer väl en alkis på en gång om jag sätter mig. Kände mig lite ensam och gick hem med min latte i stället. Plötsligt kom inspirationen tillbaka när jag nästan var hemma. Jag vill göra massor av saker. Jag kastade mig ner framför min kista med tyg och började rensa. Fick för mig att jag skulle kunna sy en tunika. Just den lusten varade inte så länge... Då måste jag rita mönster och sy på teatern. Suck... Nu vet jag inte riktig vad jag ska göra igen.
Jag drar en lapp ur lådan...
"Berätta om något intressant som hänt sen förra gången du drog en lapp här."
...hmmm... jag vet inte om det har hänt något intressant. Det är i så fall det jag har skrivit här ovan. Jag såg en skata om samlade material till sitt bo. Det tycker jag är intressant. Den hade hittat lite papper som den tyckte var jätte bra att bygga av. En annan skata stod och pickade i geggamoja. Det kanske fungerar som murbruk, vem vet? Jag skulle kunna titta hur länge som helst på hur dom bygger på sitt bo. Det är vansinnigt intressant.
Solen skiner ock klockan är 17.30. Underbart!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Hej du! Visst är det härligt med sol och lite vårkänsla?! Vi gick ut hela familjen efter kvällsmaten... så mysigt!
Fåglarna är helt "prilliga" för att citera Pippi Långstrump. Tjattrar, sjunger, kraxar... och tydligen bygger de bo också! Observant du är!
Värst vad din inspiration var lurig... på/av/på/av... hoppas den kommer tillbaka, på en jämnare linje!
Ha det bra tills vi skrivs igen! Kram, Marie