onsdag, mars 28, 2007

röda skor

Jag har köpt ett par röda Ecco idag. Jätte sköna och jätte fina. 700 pix. Har bara gått runt i träningsskor nu eller mina vinter stövlar. Det känns lite väl instängt för mina små fötter när det har varit hela 17 grader varmt här. Nu känns det bättre.

Jag ska nämna min favorit blomma. Den första jag kommer att tänka på att tulpan. Tulpanen är våren och ljusets blomma för mig. När tulpanerna kommer i januari (ibland tidigare) så är det på väg åt rätt håll. När man luktar på den så luktar den friskt och så där som man önskar att luften var jämt.
En annan blomma är rosen förstås. Det går inte att komma ifrån att den är fin. Speciellt när den är på väg att slå ut, så fulländad och perfekt.
Natt och dag eller Styvmorsviol är också så söt. Jag tänker på mamma varje gång jag ser en sådan blomma. Alla typer av violer är fina.

Visste ni att Knut har en blogg?! HAr varit in och tittat på den och det är så söta bilder och små filmsnuttar från när han var nyfödd och ligger i kuvös. Jag blir tokig när jag ser hans små ullben och ulltassar som han krånglar omkring i vatten och är överallt. Prova den här länken (det är på tyska):
http://blog.rbb-online.de/roller/knut/

God natt

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Kan du tänka dig att jag såg en viol idag? Precis vid vår trappa... jag såg något lila som bröt av mot det bruna och gråa... jag var tvungen att bocka mig ner och ta på den...
Kanske var det din mamma som fick mig att se den? Och som fick dig att dra lappen om vilken som är din favoritblomma. Och som fick dig att nämna den här i bloggen?
Eller så var det bara ett turligt sammanträffande?

Vilket perfekt sätt att fira våren, att köpa röda skor! Du är kul! (jag har bara svarta skor, nej... ett par vita förresten)

Ha det gott vännen! Ta hand om dig! Marie

p.s. Jag har lagt tre foto på en kråka i Fotogalleriet i kväll. Tänkte på dig av någon anledning, det var väl skatorna som du skrev om häromdagen. d.s.