lördag, mars 24, 2007

på lappen idag

Jag har nu tagit en lapp till från lådan. Det står:
Jag hoppas...
...att vi hittar kissemissen Sussi. Vad som än har hänt så vill jag att vi ska hitta henne. Hon har varit borta i två veckor på måndag. Det är så himla tråkigt. Hon var så gammal och hörde knappt något. Lilla missen....
...på att solen tittar fram idag.
...att jag kommer ihåg att titta på Anna Ternheim på tv i kväll.
...att jag stavar pelargon rätt nästa gång jag absolut ska skriva om den blomman. Jag skriver alltid perlagon. Att inte Linné tänkte på det. Eller vem det var som kom på att det skulle stavas pelargon. Perlagon låter bättre i munnen. Pelargon.
...att min blåsa i munnen försvinner. Jag är less på den.
...att jag kommer ihåg att ställa om klockan i kväll. Äntligen vår!
...att jag inte halkar i duschen nu om en stund.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Kom du ihåg att titta på Anna Ternheim hos Stina? Robert kallade ner mig till TVn när det var dags för henne att sjunga. Tyckte väl så där... krävs kanske att man lyssnar ett par gånger på låten innan man gillar den? Hon har i alla fall en spännande röst, som jag gillar. Och ett fräsigt halsband!
Ha ha... perlagon... det låter ju som ett namn, Per Lagoon! :-) Jag har inte sett att du stavat fel, jag läser inte bokstav för bokstav, utan tolkar ordet som helhet och läste pelargon i ditt inlägg. (fast nu när jag skulle skriva det råkade jag skriva perl innan jag fick backa och rätta... smittar perlagon?)

Hoppas ni hittar Sussi, tråkigt att hon inte kommit hem. Hur gammal är hon? Jag har ju träffat henne för många år sen. Hon dyker kanske bara upp rätt vad det är... plötsligt ligger hon på sin vanliga plats och ser ut som om hon aldrig varit borta. *håller tummarna*

Åsa sa...

Jag fick titta på Anna T på datorn nyss. Jag gillar låter väldigt mycket, men jag har lyssnat ungefär varje morgon på väg till jobbet sedan jag upptäckte hennes musik. Så ge henne en chans, det finns måga fina låtar och bra texter framför allt. Jag blir inspirerad av henne lika mycket som av Sophie Zelmani. Hon har också väldigt bra texter.
Sussi är närmare 20 år tror vi. Så han har nog inte klarat sig om hon har hamnat fel någonstans. Så liten och späd i kroppen var hon. Men vem vet. Någon kanske har förbarmat sig över henne och plötsligt är hon tillbaka. Vi får se, men troligtn inte.