måndag, mars 12, 2007

Svårt....

Vilket instrument skulle jag vilja spela? ....hmmm...
Bastuba skulle vara coolt. Men jag skulle nog försvinna bakom den. -Titta där är en bastuba, men är det någon som spelar på den??? Jaha, nu ser jag hennes ljusa hår där bakom.
...inte riktigt min grej. Men jag önskar att jag skulle kunna spela fiol så där som farfar och klarinett som morfar. Men det är aldrig för sent att lära sig. Jag vet en man som lärde sig att spela fiol när han var 50 kanske. Sedan är det ju det där med noter. Det är rena grekiskan. När jag var liten låtsades jag att jag var duktig på piano. Hittade på låtar själv, men det var inte någon som lyssnade. Sedan blev det aldrig att jag började. I högstadiet hade jag en musikfröken som hade så vansinnigt rinniga och blöta ögon. Dessutom jätte stora påsar under ögonen. Hon såg jätte härjad ut. Knappast någon inspiratör om man säger så. Jag var väl precis på gränsen då blockflöjtstvånget var på väg att avskaffas i lågstadiet så jag spelade inte flöjt heller. Jag var helt off.
Jag lyssnar på de som kan spela och jag njuter.
Apropå musik så jag hittat in i Anna Tenheims musik. Jätte jätte jätte bra!!! Hon är super bra. Jag blir så inspirerad.
Today is a good day....lala la la lala...dum du di dum dum dum....

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Här rullar frågorna på, märker jag... Kul!
Hå hå hå, vad jag skrattar åt bilden med dig bakom en bastuba.... *skrattar* Men vad säger du om en basfiol? Mäktigt. Tänker på han i Bo Kaspers... Micke Dahl tror jag han heter...
Men visst är fiol musikinstrumentens instrument?! Ett fantastiskt vackert instrument dessutom. Eller piano... Fast jag håller mig nog till en liten triangel att klinka på. Mer på min nivå, liksom! (Triangel är ett slaginstrument av metall. Triangeln slås an med en liten stålstav, och ger ifrån sig ett klingande ljud. Enligt Wikipedia)
Hade du bott i USA kanske du kunde stämma din musikfröken för alla psykiska besvär OCH alla pengar som uteblivit pga att du inte utvecklat musiken inom dig och inte blivit berömd och kan inte hålla konserter eller ge ut skivor... eller så kan man ju bara lägga det bakom sig och gå vidare... ;-)

Och tack vare dig har jag hittat Anna Ternheims today is a goooood daaaaaaay... without your company I have so many holes to fill... WOW! Jag var ju tvungen att kolla på itunes och tjuvlyssna... SUPER! Tack för det!
Ha det bra, Åsa!

Kram,

Marie