måndag, mars 26, 2007

Soliga dagar

Tänk att det blev en solig dag idag också. Fantastiskt! Det var faktiskt lite svårt att ta sig upp i morse med tanke på den där timmen som "försvann". Men nu känns det inte.
Jag har tagit mig ett fotbad ikväll. Gud så skönt det var! Slipat och putsat mina stackars fötter som måste ta emot hela min tyngd stup i ett. Vore jag fot skulle jag bli less. Men nu är dom glada.
Jag har provat tunikan på Åhléns idag. Jag undrar bara vem som skulle passa i detta plagg!? Jag fulkomligt försvann i den! Jag ska illustrera den sedan så ska ni få se. Det var bara hemskt. En katastrof. Synd, för tyget var så fint. Den mönsterkonstruktören måste ha fått ett slag i huvudet eller nåt. Annelie var med mig och när hon såg mig så sa hon bara: -Nej, det där var inte bra. Jag ska inte längre fundera på saken.
Då kanske jag skulle sy något själv i stället. Jag tog en lapp idag och där stod det just vad det senaste jag sydda var. Det tror jag var kimonon som jag har bloggat om tidigare i vinter/vår. Den jag vändsydde så allt blev en stor knöl 10 min innan provning. Den tror jag att det var. Det var som om jag skulle sy något för första gången i mitt liv. Jag fattar inte än idag vad som hände. Men jag fick till det och alla blev nöjda och glada.
Sedan sydde jag på långa oranga muddar på två par herrkalsongben. Det skulle föreställa flugben.
Till mig själv har jag inte sytt något på år och dagar. Har inte någon lust med det. Jag blir bara trött och inspirationen tryter så fort jag ska börja. Kanske kommer det att bli bättre en dag.
Jag kommer att fortsätta med slit och släng. Orkar inte annat just nu. Jag orkar bara vara dumsnål med andra ord. Skulle vilja hitta en bra balans där.
Jag kom att tänka på mormor idag. På diabilderna när hon och morfar var i fjällen med bekanta. Mormor var så snygg på varenda bild. Alltid klädd med klass. Sjalett, solbriller, koftan snyggt på axlarna, blus och långbyxa. Som Garbo ungefär. Så skulle jag också vilja se ut. Det ska jag ha i åtanke. Måste kolla på bilderna igen...
Jag har sett lika ut i tre år nu tror jag, om inte mer. Det är som om tiden har stannat. Men jag håller på att byta lite i min garderob. I alla fall färgerna. Kanske det var mer att alla skulle se ut på ett visst sätt också på -50 och -60 talen. Kanske fanns det inte så mycket att välja på. Nu är det ju en uppsjö av alla stilar. Alla dessa val! Jag väljer mormor som inspirationskälla.
:-)
Något att bli glad över är väl att titta på isbjörnsungen Knut. Han är ju sååå söööt!!!

1 kommentar:

Åsa sa...

Precis, morfar var lika snygg han med! Nu ska ju allt var så sportigt och praktiskt. Det är tufft men ingen klass på det direkt.