tisdag, mars 13, 2007

glasögon

Idag har jag fått mina nya glasögon. Hjälp vad annorlunda dom blev. Dom syns så bra. Jag känner mig lite nojig över att de kanske är för markanta. Linserna går det sämre med. Hade ju tänkt vara cool med solbriller i vår, men det vete sjutton om jag hittar linser som passar. Jag får väl prova igenom hela synsams förråd innan det passar. De senaste jag provade kändes konstiga och jag såg inte så bra varken på kort eller långt håll. Optikern pratade om en vridaxel som inte stämde eller vad det var. Hur som helst så ska jag hämta ett par andra provpar på fredag. Krångel! Men vad häftigt det när man sätter på sig glasögonen med nya glas för första gången. Allt är så tydligt och klart. Underbart!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Dom syns bra och du ser bra igenom dem... om jag ska summera ditt inlägg. :-) Spännande med nya glasögon, kanske känns det ovant i början... det är ju som när man byter hårfärg... man hoppar till av sin egen spegelbild. Vi skrivs! Marie