fredag, mars 16, 2007

nallen

Jag vill bara korrigera mig lite. Jag tänkte på det där med viktigaste prylen. Visst mobilen är ju viktig för mig. Väldigt viktig. Men det behovet har ju liksom skapats av någon annan. Jag har bara hakat på det och nu är jag fast. SMS, MMS och ringsignaler och allt ska vara så personligt. till och med när det gäller en telefon. Ja men, ni hör ju hur det låter.... Egentligen så ska jag ju bara prata iden. Men det är ju kul också. Hur som helst så vill jag ändra mig och säga att pennan är min viktigaste pryl. (Får man ändra sig Marie? Nu blev det fusk på nåt sätt...) Med pennan tecknar jag och skriver. Berättelser, betraktelser och allmänt tjafs. Det måste ju vara den viktigaste prylen.
Igår tog jag en till fråga (det här är så roligt med alla frågor!! Men svårt!) och det var en viktig sak som jag hade när jag var liten och varför. (Ungefär så var frågan, jag har den inte med mig nu). Det är i alla fall en nalle som jag fick av pappa vid ett tillfälle då han kom hem efter en veckas jobb från någonstans. Jag tror att han hade köpt den i Luleå eller nåt. Bara det! Vad exotiskt! Det skulle föreställa en panda så den var svart och vit och lite luddig. Det bästa var att den var så STOR! Mitt största kurdjur! Den var så mysig att krama och luktade så gott. (Det gör den än idag. För jag har snusat på den nu när jag är över 30 också...) Jag kammade den och skötte om den så väl. Nu när jag tittar på den så är den inte så stor, men jag kan komma ihåg känslan då jag fick den. Min kära nalle... (men var är han nu? Herregud, jag vet inte var han är! Stackars...)

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Man kan inte fuska med frågorna... jo, det skulle väl vara att du tjuvläser dem och väljer vilken du tar! Annars får du göra hur du vill, eller låta bli!

Visst är pennan en jättebra pryl. Speciellt när du sätter dig ner med en penna i handen och skriver/ritar ett brev till mig!
Min mattelärare i högstadiet hotade med att sticka hål på ens finger så man fick skriva i blod om man glömt penna. För övrigt var hon en bra lärare :-D
Jag är faktiskt lite kär i min mobil. Den är så snygg! Jag fick den i julklapp, så nyförälskelsen har ju hållit i sig länge! När någon sms:ar sjunger Bo Kaspers " en centimeter över stolen...." Mmmmm. Och när någon ringer på den så är det Agnes som sjunger Pepparkaksvisan... kanske dags att ändra den, förresten. Får höra med Agnes vad hon har på repertoaren nuförtiden.
Stackars Panda från Luleå, har han blivit undanstädad, nerpackad och gömd i någon skrubb? Några av mina gosedjur har blivit avdammade till barnen... förutom apan Hasse, för han är MIN! Han har ett hål på axeln och tyget på ryggen är så tunt och skört... han skulle nog behöva gå till doktorn... ska kanske ta med honom nästa gång!

Ha en mysig helg! Marie