tisdag, maj 08, 2007

Andlycka!

Spänningen är olidlig vad det gäller andungarna som jag går förbi varje dag. I morse så låg en andhane på trätrappan och sov. Strax bortom honom hade de två små ungarna också tagit sig upp. Det kändes lite bättre för då var de ju inte ensamma längre. Nu när jag gick hem, ja, då var plötsligt en mamma där med en kull igen! Jag räknade alla och det var 15 små ungar. Var kommer dom i från? Är det samma mamma eller är det en ny? Kan dom inte berätta för mig! Hur som helst så verkar det som om de två stackrarna fick vara med i familjen i alla fall. Synd bara att en inte klarade sig. Nu kanske jag kan vara lugn ett tag och pusta ut. Jag skulle så gärna vilja ha sett när de två ungarna fick se mamman med alla de andra ungarna. Dom blev säkert jätte glada och sprang så där på vattnet. Det är nog andlycka.

5 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Härligt att det verkar löst sig för ungarna!!! Åh, så lättad jag blir! Tur att du håller koll på dem!

:-)

Åsa sa...

Ja, dom håller en på spänn kan man säga. Jag får fortsätta att raportera.
Jag har inte sett det där programmet än. Bara hört talas om det. Måste kolla det sedan.

Kram Åsa the duck-spy

Marie - Med mina händer... sa...

"Åsa the duck-spy" :-D är du även en postlåde-spy? Undrar mest om kortet kommit fram till dig...

Ha en bra kväll!

Marie

Åsa sa...

Kortet kom igår och åter postat idag. Här går det undan! :-) Mission completed eller hur det stavas....

Åsa the running postman.

Marie - Med mina händer... sa...

*skrattar* Du är härlig! Tack för hjälpen!

Marie the cardmaker