tisdag, maj 15, 2007

Skunk lukt

Alltså jag har suttit på jobbet idag och känt duster av en riktig skunk lukt. Vi har sopsortering här hemma och kompostpåse. Där ska man slänga all mat och annat som går att kompostera. Efter ett tag så blir den där påsen ganska blöt och börjar så småningom att lukta. Man måste ha den i en plastpåse så att inte all vätska rinner ner på golvet. Igår bytte jag påse och satte den gamla på golvet i hallen för att ta med den ut i morse. Glad i hågen går jag iväg, tycker att det luktar jätte äckligt men tänker inte på det, soppåsar luktar ju äckligt. Det luktar fruktansvärt äckligt, som sur mjölk eller något annat sur-sött liksom. När jag ska ta ur kompostpåsen ur plastpåsen upptäcker jag att det är hål i plastpåsen! Jag fick den där guckan på mina händer! När jag kom till jobbet så kände jag efter ett tag att det kom en sån där lukt dust och jag förstod att jag måste ha fått det där på byxerna! Jätte mysigt! Hela dagen kände jag det där från och till. Ingen annan gjorde det eller sa något om det i alla fall. Inte vågade jag säga något själv heller.
Sedan när jag kom hem så stank det. Så jäkla äckligt! Jonas var inte hemma, men han hade varit hem och vänt såg jag. När han kom så sa han att det hade varit en pöl av den där guckan i hallen som han hade fått torka. Ändå var jag tvungen att torka ännu mer när jag kom hem. Det gick inte bort.
Visst är det bra med kompost, men dessa papperspåsar som man ska ha. Fast är plastpåsen hel är det ju inte några problem. Jag ska kolla det nu VARJE gång jag byter påse. Blä... :-P

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Åh nej! Sopgucka på byxorna - på jobbet så man inte kan byta! Jobbigt att nojja sig för om någon annan känner lukten.
Vi har också sån där typ av sopsortering... fast vi är ju fyra i familjen, fem med katten. Så vi fyller papperspåsarna mycket snabbare än ni och har inte SÅ stora problem. Men vi sätter alltid i dubbla papperpåsar i hållaren för att slippa att det läcker igenom. Tage är ju tacksam här... hälften av det han har på tallriken hamnar på golvet, ja ibland mer beroende på hur hungrig han är eller om han bara sitter och leker med maten. Det blir tyvärr mer mat att slänga nu när vi har barn.

Jag har varit hos doktorn i dag igen. Eftersom jag får mer och mer ont i halsen - även om allmän tillståndet förbättrats. Nu kan jag bara äta soppor, yoghurt eller annat rinnigt och små tuggor orostat rostbröd annat gör för ont att svälja.
Och i morse fick jag för mig att kolla mina mandlar i spegeln - nog för att de kan få vita prickar och beläggningar, men mina var totalt vita. Två pingisbollar i halsen!!! :-D
Doktorn satte mig på annat penicillin för att se om det fungerar bättre. Du märker hur spännande liv jag har, va? ;-)

Trevlig helg, vännen!

Åsa sa...

Jag tycker det låter som ett spännande liv. Inte alla som kan imponera på en ung läkare (han som sagt oooooh!! som du skrev om på din sida) :-)
Smart att sätta dubbla påsar! Så långt har inte jag tänkt...