söndag, maj 06, 2007

Konfirmation

Idag har jag varit på konfirmation. Maria och Sofia har konfirmeras. Det höll på i 1½ timme. Jag kommer inte ihåg att det tog så lång tid när jag konfirmerade mig. Dessutom så gjorde vi hälften så mycket som de gjorde idag. De spelade upp en liten scen där om ett slagsmål i "krysset" och någon sjöng och en annan spelade klarinett. Vi fick ett korsförhör och nattvard sedan minns jag inte om det var något mer. Jag var så rädd att jag inte skulle kunna frågan, men jag fick den fråga jag kunde. Tack Gud för hjälpen! Det har varit jätte fint väder idag så det var verkligen tur.

En andunge har dött. Jag såg det igår när jag gick förbi där. Stackars liten. De andra kommer nog inte att överleva heller. Jag tycker att de ser så stressade ut. Tänk om jag fick ta hem dom och ha dom i badkaret och hjälpa dom lite. Sedan skulle dom få komma ut igen. Men det går ju inte heller.

Än så länge har jag bara druckit två koppar kaffe. Eller muggar blev det. Det var efter maten hos Uggla. Jag hann inte innan jag skulle åka till kyrkan. Ett tag tänkte jag att jag MÅSTE bara åka in på en mack och köpa kaffe innan, jag kommer inte att klara det annars. Men jag hann inte och det var väl tur det. För när jag väl drack min mugg kaffe så var det så himla gott. Jag ska drick en till i kväll. Bra så ni hänger med i min kaffe konsumtion... Very intressant.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Nä, vad tråkigt med andungen. Hur ska det gå? :-(

Det är lite ångestladdat för mig så fort jag hör konfirmation. Våran präst var så barsk och skrämmande, konfirmation-cermonin var stel och nervös... Kanske försöker de frångå det genom att sjunga och spela? Låter trevligare, tycker jag!

När jag läste ditt "Tack Gud för hjälpen!" kom jag att tänka på TV4 och deras Tack gode gud för att du är här! Brukar du se det? Ibland är det så himla kul!! Och så sitter jag med skräckbalandad förtjusning och våndas innan de går in i scenen... Brrr, vad läskigt! :-)