onsdag, maj 23, 2007

Inspiration

Jag skrev var jag hämtar min inspiration i ett tidigare inlägg. Jag måste lägga till tidskriften Hemslöjden. Jag fick den idag och det är så himla roligt när den kommer (den enda tidning jag prenumererar på. Ville unna mig det när jag blev uppsagd för tre år sedan. Jag har inte ångrat det än!) Det är så mycket fint att titta på och man blir så inspirerad. Min favorit Anna Sjons Nilsson visade ett broderi i det här numret. Hon gör så häftiga saker. I en tidigare Hemslöjden så hade hon med figurer som hon kallade för äggvakter eller nåt sånt. Tredimensionella figurer mer plasttrattar som en slags nos. De var så söta. Skulle gärna vilja få tag i en sån.

Plötsligt blev det ändrat med Järvsö. Kommer inte att åka upp nästa vecka utan det blir veckan därpå. Jätte skönt faktiskt. Jag hinner fixa lite mer med små saker som jag vill ha med mig upp. Måste köpe en ny sommarjacka. Min höst och vår kappa känns lite fel just nu. Jag har bara en gammal fjällrävenjacka efter mamma som är för stor och trasig i fickorna. Men den är förvisso skön, men jag kan inte gå omkring iden känns det som. Bara när ingen ser mig, som ute vid stugan.

Nä, nu är jag hungrig igen! Vad är det fårgan om? Det finns ingen botten i mig tror jag. Dags för te och macka och GRODDAR! Jag har groddat för första gången i mitt liv. Jäklarns vad mycket det blev. Jag tog 2 msk Alfa alfa groddar och det räcker gott och väl. Nästa gång blir det bara 1 msk. Men det är så himla gott! Friskt och krispigt.

Inga kommentarer: