söndag, maj 13, 2007

Bryderi och broderi

Jag håller på att brodera nu. Faktiskt så vet jag hur det ska se ut. Jag ska ta bild sedan så ni som inte kan komma på utställningen får se.
Mitt bryderi gäller nog schlagerfestivalen igår. Jag orkade inte titta färdigt. Sverige hade 31 poäng när jag gick och la mig. Varför kan dom inte byta tillbaka till en jury som får bestämma i stället? Om folket ska rösta blir det bara nonsens. Tänk om Ukraina hade vunnit! Vilket skämt och vilket hån mot de som verkligen kan sjunga och vill vara seriösa. Jag trodde inte att vi skulle vinna heller eftersom de är nog för speciella för schlagereuropa med sina vidriga eurodiscolåtar eller smäktande ballader och rocklåtar. Men jag hoppades förstås att vi skulle vinna. Hon som vann kunde ju sjunga i alla fall och hon var ändå bland de bättre tycker jag. Nä, det här var sista gången jag tittade på det här. Sveriges uttagningar är roligare att se.

Jag har inte kollat änderna på hela helgen. Ska bli intressant att se hur de mår i morgon, om de är kvar. Nä nu ska jag fika lite och förtsätta att brodera.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Ja, hur kunde Ukraina komma på andra plats och The Ark på artonde? Något är helt galet med musiksmaken!!! Vår eller resten av europa - jag är osäker på vilken, faktiskt.
Storbritannien? Irland? Och hela östblocket... Ja, ja... jag ska nog också ge upp det där spektaklet :-)

Härligt att du kommit igång med broderiet! Ska bli spännande att se sen!
Kramar från Marie