onsdag, juli 18, 2007

back to work

Ja, då sitter jag här igen i baggehuset. Det är ganska ok. Inte så långt kvar nu tills det är slut. Det var nästan fullt ikväll. Jätte roligt! Publiken hade jätte rolitg och klappade händerna jätte mycket under spelets gång. Verkligen kul för skådespelarna, och för alla andra också förstås.
Att jag gillar djur har väl de flesta som läser min blogg fattat, men jag måste bara få visa en bild på griskultingarna som Fia och jag såg i Växbo på vägen hem till Gävle i förra veckan. Vi gjorde världens roligaste resa hem. Det tog 8-9 timmar för oss att komma fram. Vi hade jätte roligt och fnittrade, var tysta, tittade på omgivningarna, fikade och åt mat. En resa att minnas. Bara så där en vanlig dag blev till en liten semesterdag. Tyckte i alla fall jag.... :-)




Fia är fotograf. Titta på den lilla rosa grisen till höger. Den var sååå söt! Och den var mycket mindre än sina syskon. Man ville bara ta upp den och stoppa den under jackan. Det ser så kallt ut med bara det där skinnet. Undrar om det är mjukt och fjunigt...

Appropå fågelfrisyr... Kolla in den här anden eller ankan eller vad det är. Jag trodde att det var en and/ank art som såg ut sådär, men det var bra dun från fågelungekostymen som är kvar mitt på huvudet. Det är ju hur kul som helst. En punkand/anka. Eller kanske mer ser ut som en jätte stor mössa som en del tanter har. En cool fågel i alla fall. :-) Fia är även fotograf till denna fantastiska bild. Även denna tagen i Växbo.

Jag köpte honung idag. Jag har längtat så länge efter det men inte kommit mig för att köpa. Hånungen kommer i från Delsbo. Mmmm.... vad gott det var. Man ska väl hälst bara äta den som den är va? Då finns alla nyttigheter kvar som kan försvinna om man har för hett vatten har jag hört. Man ska inte hälla kokhett vatten direkt på honungen, utan först vatten sedan honung. Men det kanske alla vet. Sedan hörde jag att det är bra att äta honung om man har kraftig hösnuva. Om man börjar att äta det långt innan sommaren så lindrar det tydligen. Honung är bra till mycket.

Ja, nu fick jag en black out. Vet inte vad jag ska skriva om.

Inga kommentarer: