lördag, juli 21, 2007

Kojan


Här är kojan. Jag har varit och tittat på den idag igen, men jag var inte in i den. Bara tittade på avstånd. Eller snarare så satt jag en bit bort och tittade. Visst är den häftig!
Det har varit jätte fint väder i dag för en gångs skull. Varm och skönt.
Idag har jag varit på kafé igen. Först gick jag och åt lunch och tog med mig kaffe och kaka till kojan. Sedan gick jag och jobbade lite. Vid tre blev jag fikasugen igen och gick ner till Brostugan och tog en latte och kladdkaka med grädde (!) Mums! Gick upp till teatern efter en timme och delade ut skjortor mm. Blev vittne till ett bröllop dessutom. Jätte fint var det. Jag blir så rörd. Anna och jag satt och sa Ååååh... när brudparet åkte iväg med häst och vagn. Så romantiskt... Innan hade vi just sett att hästen kom skenandes med vagnen som nästan sladdade i kurvan bakom växthuset. Kanske inte så roligt för brudparet att sätta sig i den vagnen. Hästen verkade jätte nervös. Men allt gick bra när de väl kom iväg. Lite dramatik måste det alltid vara.
Föreställningen var hel konstig idag. Skådisarna började skratta publiken skrattade åt det. Sedan missade en entré och kom in med peruken halvt på sned. Publiken började klappa för tidigt så att sista meningen hördes inte. Det blev jätte konstigt. Det märks att alla är trötta nu. Det är inte så många föreställningar kvar. Jag missade ju också igår att hjälpa en tjej av med klänningen efter föreställningen var slut. Det var helt borta i huvudet på mig. Jag sprang runt och gjorde en massa andra saker och hon fick klara sig själv. Jag kände mig jätte dum. Men det blir så där ibland.
I morgon ska jag åka hem igen. Gud, vad fort det går. På tisdag kommer Jonas hem! Längtar...
Nä, jag ska ta mitt kvälls te nu.

Inga kommentarer: