måndag, juli 23, 2007

bara slappa

Jag har bara tagit det lungt nu på morgonen. Vaknade hemma i min säng och visste inte riktigt var jag var. Kände inte igen mig i rummet. Är Baggehuset plötsligt mer hemma...??? Iiiiiiaaaaaaoooooooaaaaah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fruktansvärda tanke! Som tur var ringde Jonas och väckte mig ur förvirringen och jag kände mig hemma igen. Min säng, mitt täcke, Jonas röst. Phuuuu...
Jag har inte riktigt planerat något idag. Blir det stan, stugan eller nåt annat. Det är sol men det blåser. Undra om det är kallt?
Usch jag bävar lite för nästa vecka. Det blir mycket att städa och så. Först måste jag hinna städa huset i Järvsö. Då får man se om dammsugarslangen räcker till alla rum... Alltså, snacka om krångligt. Men det finns hink och svabb så jag får svabba på dom ställerna där jag inte når. Konstigt att han inte har en självgående dammsugare också.
Sedan så måste jag städa i ateljén så den är klar att packas in i lastbilen på lördag. Det är inte så mycket, men innan jag hinner organisera mig och allt. Det kan ta lite tid. Måste tänka metodiskt och att inte hoppa från det ena till det andra. Då borde det gå bra. :-S
Sedan är det sista försetällningen på fredag. Det känns lite knepigt. Så är det alltid när man ska avsluta och säga hej då till alla. Det blir lite tomt innan man har kommit in i nya rutiner.
Ja, det blir nog bra. Jag har fullt upp ändå hela augusti så jag hinner inte fundera så mycket på det.
Nu har jag bestämt mig för att gå ner på stan och kolla om det är några rea grejer kvar. Loppis vill jag också gå på. Kanske Röda korset har öppet.
C ya! :-)

Inga kommentarer: