måndag, juli 23, 2007

Inte bra

Det är inte bra det här med att vara borta från stan så länge. Att vara strandsatt på Stene i fem dagar gör att man samlar på sig ett ohyggligt behov av att gå på stan och handla på rea. Jag har hittat lite grejer... Två trosor (rea), bh (rea), linne (rea), linne (ej rea), linne (ej rea). Många linnen blev det. Men jag hade inte så många linnen innan... faktiskt. Bara jätte tråkiga och gamla sedan förra året...eller så.. Det är ju så roligt med rea :-)
Jag provade två klänningar på Lindex i Sandviken, jag hann in där också, men dom passade inte så bra. En var svart med lite rysch-pysch vid bröstet och längden var till knäna ungefär. Jag provade small och enligt Lindex borde jag ha haft byst 70D eller nåt. Jätte stor i bysten och blixtlåset satt i ryggen så det gick inte att dra upp själv. Nä, bara att gå tillbaka. Den andra klänningen var väldigt sommrig. Blommig och dan. Den satt perfekt vid bysten men då såg jag ut att vara i 6-7 månaden i stället. Nä, bara att gå tillbaka. Vissa plagg förstår man att de går till rea, ingen kan ha dom.
Sedan åkte jag och hälsade på Åsa. Vi satt och fikade och pratade på hennes balkong i regnet. Det var mysigt ändå. Jag satt invirad i en filt och Åsa hade en tjock ulltröja på sig. Vilket trist sommar väder. Men vi enades om att det var bättre att sitta så än att svettas i 40 graders värme som det har varit i Grekland. Man kan inte ens vara ute då för att det är farligt. Det är väl inte så roligt?
Jag har ingenting att läsa längre. Har läst ut boken nu. Längtar till tredje delen kommer på pocket. Hela boken går som följetong i DN men jag har inte hängt med i det. Typiskt. Man blir verkligen besatt av Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander. Hur ska det gå?! Bara att hålla ut.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Visst känns det konstigt tomt när man läst ut en bok?! Saknar karaktärerna jag kommit nära, de blir så verkliga och plötsligt så tar boken slut.

Jag har svårt att minnas någon regnigare och kallare sommar. Tycker så synd om dem som nu har haft fyra veckors semester och ska börja jobba på måndag. Uruselt väder. Varför måste de ha så himla varmt i Grekland, då? Dela med sig, vettja!
Hoppas du har användning av dina linnen, solen måste komma snart! :-)

Ha det gott! Kram!