lördag, juli 14, 2007

sol och regn

Vilken fin dag det har varit idag! Solen har lyst över Järvsö hela dagen ända till det var dags för föreställningen. Då blev det mulet och började så småningom regna. Nästan lite skönt faktiskt. Jag har känt mig så himla svettig och klibbig. Det blir alltid så när jag har strukit in mig med solkräm. Det går liksom aldrig in i huden på mig. Kanske jag smetar på för mycket. Men jag tycker inte det heller... Min solkräm är kanske för gammal. Jag köper så sällan sånt.

Idag smög polisen upp vid teatern... sedan backade dom sakta tillbaka mot parkeringen.... Undrar vad det var dom ville. Hörde att någon hade sett hur dom letade med ficklampa på backen i går. Då måste det vara något viktigt som är borta. Spännande va? Jag läser Millenium triologin nu, så allt är så spännande. Jag är helt inne i boken och allt som händer. Höll på att missa min passning i andra akten bara för att det har blivit så spännande. Jag skulle ju inte läsa deckare! Hur ska jag nu våga sova ensam ute vid stugan? Fasen också!!!

Men hörde ni om han som fick ett spjut i sig på friidrottsgalan? Så fruktansvärt hemskt! Jag läste det när jag kom hem igår efter min chockupplevelse med kvinnan som föll så hemskt och benknotor och allt det där. Jag var tvungen att leva mig in i det också. Sedan hade någon dragit ut spjutet på plats! :-O

Jag ska inte läsa om sånt där. Bara läsa om Victoria och hennes födelsedag och så. Det är lugnast och inte så blodigt. Eller "inte så blodigt", det är verkligen inte blodigt över huvud taget. Peppar, peppar ta i trä, firandet är väl inte slut ännu. Skit det samma. Orkar itnte bry mig om det heller. Nu har allt det blodiga tagit min energi så jag kanske bara ska gå och lägga mig.

Inga kommentarer: