lördag, juli 14, 2007

Ojojoj....

...vilken underlig kväll. Jag har nu varit på konsert och sett Nisse Hellberg från Wilmer X, gamla Chuck Berry med familj (dvs hans son och dotter var med också) och the big stars Status Quo. Det var tydligen 7000 biljetter sålda! I Järvsö bor 4000 kanske.... Alltså det var alla sorters människor som var där. Några har krupit fram ur skogen och andra har kommit från annat håll. Nä, skämt och sido, det var roligt att titta på folk. Den ena fullare än den andra på slutet. Chuck Berry var ju hel cool. Är han över 80? Han spelade på sin gitarr ibland så man visste inte om det skulle vara sådär eller om han inte hade koll alls. Han ville aldrig gå av scenen så en karl fick komma fram till honom och säga till flera gånger. Hans blonda fru stod vid sidoscenen och tittade på honom med en skepparmössa på sig. Han var nog bäst faktiskt. Sedan kom grabbarna.... Då blev alla glada och hoppade och klappade händerna. Jag trodde att det skulle vara mer gubbrock än vad det var. Dom var mycket mer rockigare. Det är klart att de måste väl hänga med de också. Inte bara "I like it, I like it, I like it ooooho..." ja, ni vet... Det känns ändå som att jag har fått min dos av den här typen av rock för ett tag framöver.
Men sedan förstår ni så hände en jätte läskig grej, mitt i hitparaden, ramlar en kvinna ner från en avsats och landar på grasmattan nedanför, ca 2 m ner. Det bara dunsade till och det var en dov konstig duns. Sedan bara låg hon där. Jag tänkte att nu slog hon ihjäl sig. Folk sprang fram till henne och efter en lång stund (kanske 1 min, men den kändes lång) så rörde hon på huvudet. Jag tittade på hennes ben och det var något konstigt nere vid foten.... det var fotknölen som stack ut!!!! Innan jag fattade vad det var hade jag tittat för mycket. Sedan kom en kille från ensemblen och såg helt knäckt ut och han sa att benpiper stack ut över allt. Jag som aldrig kan låta bli att titta. Men samtidigt så ville jag försöka hjälpa, men en massa andra människor var där. Sedan tänkte jag på hur det hade gått till och om hon var full. Man ramlar inte ner där om man är nykter. I så fall så blir man knuffad. Och jag tänkte på hur det måste kännas för henne när hon låg där och då höll jag nästan på att svimma. Jag var tvungen att sätta mig på hyk och äta lite på ett äpple. Sedan gick jag bort för jag ville inte vara i närheten. Jag köpte lite vatten också. Det var så läskigt och jag tror att jag blev så rädd. Stackars kvinna! Det kom en läkare på en gång såg jag och ambulansen såg jag från mitt fönster när jag kom hem. Hon måste ha slagit huvudet också. Usch. Jag började att frysa så jag gick tog cykeln hem efter konserten var klar. Det kändes så avslaget efter den där händelsen. Nu sitter jag med en lugnande och värmade kopp te.
Men i det stora hela så var det faktiskt trevligt. Det var bra drag måste jag säga. Kul att det blev så bra väder också. Soligt och klarblå himmel.
Tidigare idag var jag och Anna och lilla Hjalmar på Anjas café och fikade. Det är bara 100 m bort från mig. Jätte mysigt var det. Jag ska absolut gå dit en till gång.
Nä nu måste jag lägga mig. Ska upp och jobba i morgon.
Hej svejs.

Inga kommentarer: