måndag, juli 16, 2007

Fixaren

Jag har fixat och grejat idag. Kom hem klockan o1.00 inatt och var tvungen att kliva upp tidigt för att ringa kemtvätten. Jag hade på vinst och förlust tagit med mig en klänning hem till Gävle som behövde kemas. Jag har inte så många dagar på mig så de var tvungen att få klart det tills i morgon. Det gick bra i alla fall så jag ska dit klockan 13 i morgon. Sedan hem och ringa försäkringbolaget och kolla upp en grej efter det ringde jag paret som vi köpt huset av och bestämde en tid för genomgång av huset igen. Sedan var det bara det roliga kavar: Gå ner på stan och shoppa lite grejer. Jag har köpt en ny handsfree till min mobil. Måste börja använda det, man blir lite nojig med allt prat om strålning och sånt. Sedan köpte jag linsvätska och fick mina glasögon fixade. En skruv var på väg att lossna och dom kändes så stora så dom fick greja till det också. Vad gjorde jag mer.... Jo jag fikade förstås, på Mamsell. Jag gillar att gå dit för det är inte något "kolla-på-mig-fan-vad-jag-är-cool" ställe. Man kan bara sitta där och vara sig själv. Jag hade min bok med mig. Det är alltid bra att ha en bok till hands när man är själv på fik. Det som är trist med Mamsell är att de är så jäkla mycket kajor och småfåglar som i princip sitter i maten. Det går inte att gå i från bordet och gå in och hämta bestick eller så, då är fåglarna där på en gång. Ganska äckligt faktiskt. Men jag satt och tittade på en kaja ett tag och dom ser ganska roliga ut faktiskt. Dom har liksom bakåtkammad frisyr och skarpa, smarta ögon. Dom fick inte smaka något av mig. Där går gränsen. Jag har mina sparvar i Järvsö som jag matar med smulor. Nu har dom fattat att dom inte kan gå in i ateljén och få mat. Jag lägger smulorna utanför på bron.
Jag kollade lite på kläder också men jag köpte inget. Jag blev snål. Dyrt schampo och balsam köpte jag som Fia lurade på mig sist vi sågs. (Nä, förlåt Fia. Jag köpte det av egen vilja. :-)
Jag gick till ICA och köpte potatis, matjesill, gräslök, gräddfil, en öl och bröd som jag åt ikväll. Mums! Det var väldigt gott.
Jag har info om kvinnan som föll så olyckligt i fredags. Hon var en av hantverkarna på Stenegård och hon ligger på Hudiksvalls sjukhus. Hon är vid liv i alla fall. Mer än så vet jag inte. Usch, jag ser den där fotknölen ibland när jag tänker på det.

Jag kanske ska gå och lägga mig och läsa. Det är spänannde nu...

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Brrr... det är tom så att jag ser den där fotknölen! Läskigt. Människan är ganska skör, faktiskt.

Och det är väl bara du, fågelbetraktaren, som kan skriva så där om kajor. Bakåt kammat hår och skarpa, smarta ögon. Men visst är det så. Mitt i prick.

Skulle vilja svara på mer... men nu är jag trött. Måste lägga fram kläder till i morgon då vi ska ge oss iväg tidigt... Det krävs lite planering med två små huliganer. ;-)
Och så måste gå och lägga mig.
Vi får höras vid någon annan dag!

Kramar från Marie