fredag, juli 20, 2007

Uuuoooh!

Vilket party jag har!!! Spelar Everyday med Incognito. Verkligen party, party! Det är så ljust och klockan är 22.00. Kanske har det varit mulet senaste dagarna för tiden har väl inte börjat gå bakåt? Det kanske blir midsommar snart.

Det händer inte så mycket här uppe så det börjar ta slut på information. Jag har vandrat i örtagården som finns på Stenegård i dag. Jätte fint! Dom har väldigt mycket olika växter och information om varje liten växt var dom är bra till osv. Sedan har dom byggt olika rum i trädgården och planterat små uteplatser. Det finns en jätte stor rund koja som har ett armeringsjärnskelett med ett hönsnät och på det växer vildvin. Det var helt täckt och när man står inne i kojan, som är ca 4 m hög, så känns det nästan overkligt. Tänk att sitta där en varm sommardag.
Men Gud! Nu är tjuren på gång!!! (Jag som just skrev att ingenting händer här!) Stackars kossa! Han är ju jätte stor! Kalvarna var också där och sprang runt. Ska dom få vara med och se sånt?? :-O Kossorna på andra sidan hagen tittade också. Kan han inte vara lite mer diskret? (fniss...)
Visste ni att kossor slickar på varandra? Så där som katter gör på sina ungar. Undra varför kossorna gör så. Kanske ett sätt att visa att de tycker om varandra eller så är det rang det handlar om. En lågrang kossa kanske måste fjäska lite. Eller nåt sånt...
Jag borde döpa om bloggen till "Kossan i hagen" eller nåt. Det blir mycket koprat. Men jag märker att jag tycker att det är väldigt intressant och rogivande på något sätt och titta på korna. Det är nog bra för mig att titta på dom just nu. Konstigt nog så är det väldigt inspirerande att vara här. Det kommer så mycket kreativa tankar. Det är mycket jobb med tvätt och så också, men jag är mycket för mig själv och det behöver jag nog. Det är fest ikväll, men jag orkade inte gå. Eller jag ville inte gå. Jag satte ju på partymusik här i stället :-) Grejen är den att jag har bränt lite cd-skivor så jag ska ha något att lyssna på medan jag jobbar. Så då måste jag lyssna igenom skivan. naturligtvis hade det blivit fel så jag fick göra en ny.
Men vad i.... Alltså jag blir galen på allt som rör sig här! Nu höll min hyresvärds självgående gräsklippare skrämma ihjäl mig. Jag går och lägger mig nu. Orkar inte mer.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

:-) Du skriver ju så bra!
Önskar jag gick med dig i örtagården och fick uppleva det med dig. Och oooooh! vad jag vill ha en sån där koja. Mysigt för både mig och barnen. :-) Vi har pratat om att göra en koja i pile, men inget projekt vi tagit tag i. Det är så mycket annat orken ska räcka till.
Och pengarna.
Vi köpte en begagnad bil i går, och den är som en dröm att köra, men lånet på banken är ju inte lika kul... :-) Robert och jag slåss nästan om att få köra den! :-D Så nu ska vi planera in lite kortare semesterturer till Astrid Lindgrens värld (Agnes vill hälsa på Pippi) och till Danmark... allt för att få köra med bilen! ;-)

Ha det gott tills vi hörs igen! Kram

Åsa sa...

Vad roligt att ni har köpt en bil! Vad blev det för sorts bil? Blev det en Volvo? Vi har en vit 245:a som vi kallar Sven. Lite töntigt, men roligt. Han som ägde bilen innan hette så. Dessutom är det en riktig gubbil, eller "Svennebil", och inte speciellt snygg, men den går alltid. Peppar peppar.... Ni har nog köpte en nyare bil tror jag.
Roligt med lite utflykter. Kanske Pippi bjuder på fika! :-)
Visst vill man ha den där kojan i trädgården allt. Kanske aningen stor i vår nya trädgård, men man kanske kan göra en mindre variant på den... Hmmm... Jag tänkte på dig när jag gick där i dag. Du skulle nog ha gillat den där örtagården.
Ha det så bra!
kram