tisdag, juli 31, 2007

flyttlådor

Det är en jätte stort berg med välfyllda flyttkartonger som står i vardagsrummet. Att vi hade så mycket saker.... Det kunde jag inte tro. Eller med lite eftertanke så är det inte så konstigt. Jag som samlar på mig saker som en liten hamster och varje lite grej har en själ. Hur ska man kunna slänga då? Men jag arbetar stenhårt på det nu. Verkligen. Jag har slängt en del saker som jag inte har använt på länge och det är verkligen jätte, jätte skönt.
I morgon är det dags. Vi får äntligen nycklarna och på torsdag ska vi börja köra kartonger. Det känns nervöst faktiskt. Hur ska det gå? Hur kommer det att kännas när vi står där med nycklarna i handen och ett tomt hus som är vårt? Jag tror att det kommer att vara en bra känsla.
Det blir ju inte mycket annat vi hinner med att göra tillsammans den här sommaren. Som att åka på semester eller så. Vi tog Jonas Rambler American och åkte iväg till Strandbaden i går kväll. Det var jätte fint väder så vi kunde sitta ute och äta. Efter 5 min började det att blåsa. Vi fick ta kaffet inne. Det var helt ok mat där. Kanske kan dom kosta på lite roligare utemöbler. Det såg lite väl sjaskigt ut.
Vi åkte ner till Gysinge och tittade lite. Sedan tog vi vägen via Hedesunda hem. Vi gjorde ett stopp vid Motellet när man svänger av till Hedesunda och köpte en glass. Utsikten var, från rastplatsbordet, baksidan på motellet. Sedan åkte vi hem. En romantisk liten semester va? :-)
Jag ringde till min frisör idag. Hoppades på att få en tid idag. Trodde jag ja. Den 15/8 först fanns det tid!!! Jag som ser ut som en... jag vet inte vad! Det blir mössa på tills dess. Har nu planerat att ta med mig tre bilder. Alla från H&M katalogen. Ska försöka få till en mix av dessa tre frisyrer. Tror ni att det går? Och den stora fråga är: Kommer jag att bli nöjd? Jag blir aldrig nöjd och jag ser alltid likadan ut när jag klipper mig. Men jag ska byta strategi nu. Sedan kanske jag inte ska ha ljust hur igen utan att jag ska färga lite mörkare än min egna råttfärg. Vad tror ni om det då? Spänningen blir olidlig.
Jag måste hinna med att göra lite te innan Morden i Midsommer.

Inga kommentarer: